Piston Segman Setleri

Motor onarımlarında KS Kolbenschmidt piston segman setleri önemli birer yapı elemanıdır. Gömlekli motorların ara onarımlarında, pistonların kullanılmaya devam etmeye elverişli olup olmadığının kontrol edilmesini ve piston segmanlarıyla silindir gömleklerinin değiştirilmesini öneririz. Böylece piston segmanlarının çalışma yüzeyi ile birlikte hareket etmesi sağlanır.

Genel olarak kompresyon segmanları, sıyırma segmanları ve yağ sıyırma segmanları arasında ayrım yapılır. Tüm segmanların temel görevi, yanma odasını ve krank bölmesini birbirine karşı izole etmektir. Kompresyon segmanları, yanma sonucu oluşan gazların yanma odasından krank bölmesine geçmesini önler.
Sıyırma segmanları, kompresyon segmanları ile yağ sıyırma segmanlarının işlevlerini bir arada barındırır; yani temel olarak yanma sonucu oluşan gazları krank bölmesinden uzak tutarlar ve silindir duvarında fazla olan yağı sıyırırlar.

Yağ sıyırma segmanlarının görevi, silindir duvarında bulunan fazla yağı sıyırmak ve yağlama yağının yanma odasına geçmesini mümkün olduğunca önlemektir. Hedef, kayan parçalarda yeterli yağlama sağlayacak kadar düşük bir yağ tüketimi ve aynı zamanda mümkün olduğunca düşük bir gaz geçişi elde etmektir.

Segmanların diğer bir önemli görevi, piston ısısının bir kısmını soğutulan silindir duvarına aktarmaktır. Birinci segman ana kısmı üstlenirken sonraki segmanlar da daha düşük oranlar aktarır. Atalet ve gaz kuvvetlerinin yanı sıra yüksek sıcaklıklar beraberinde piston segmanlarına yönelik yüksek talepler getirmektedir. Sadece ilgili parçaların motorla uyumlu hale getirilmesi sonucunda optimum çalışma ömrünün sağlanması ve egzoz gazı ile ilgili yasal hükümlerin yerine getirilmesi mümkündür.

Çalışma yüzeyi kaplaması

Krom kaplamalı piston segmanı çalışma yüzeyleri, kayma gövdelerinde aşınmayı azaltır ve çalışma ömrünü uzatır.

Molibden kaplamalı segmanlar en yüksek sıcaklık dayanımını pek iyi acil çalışma özellikleriyle sağlar.

Krom-seramik kaplamalı piston segmanları, silindir aşınmasını azaltır ve azami çalışma ömrü sağlar.

Balon biçiminde leplenmiş segman çalışma yüzeyleri, ısınma süresini azaltır ve başlangıçtan en iyi kayma özellikleri sağlar.

Trapez biçimli sıkıştırma segmanları, segman kanallarında bir yapışmayı önler ve arızasız bir işletim temin eder.

Segman ön ve segman arka yüzeyi üzerindeki çeşitli şekillendirmeler her piston segmanı tipini ilgili uygulama için özel kılar.

KısaltmaAdı
CK

Krom seramik

CRKrom kaplama
FXFerrox katkılı krom kaplama
MOMolibden kaplama
NTNitrat kaplama
PCPlazma kaplama

Malzemeler

ISO 6621-3’e
göre sınıfı
Young katsayisi
(N/mm²) karşılığı
Esneme uzunluğu
(N/mm²)
Sertlik
12100 000350

95HRB

22115 000450106 HRB
23115 000450400 HV5
24115 000500108 HRB
53160 0001 30095 HRB
55160 0001 30095 HRB
61200 000-33-44 HRC