Pistonlar

Onarılan bir motorun işletim güvenliği ve uzun ömürlülüğü, öncelikle kullanılan pistonlara ve montaj teknisyeninin çalışma kalitesine bağlıdır. Motorun onarımı
esnasında KS Kolbenschmidt pistonlarının yüksek kalitesinin tam anlamıyla etkili olabilmesi için gerekli olan bütün ön koşullar yerine getirilmelidir.

Bu nedenle motor onarım çalışmalarında KS Kolbenschmidt pistonlarının montajı,
onarılacak olan motorun
hazırlanması veya tamamlanması ile başlar.

Bütün orijinal KS Kolbenschmidt pistonları ilgili piston segmanları, piston pimleri ve piston pimi emniyetleri ile montaja hazır bir şekilde bir araya getirilmiştir.

Pistonlu Tip

Kolbenschmidt fi rması, bir OE tedarikçisi olup tüm ünlü motor üreticilerine parça temin eder – tüm dünyada. KS Kolbenschmidt pistonları en modern bakış açılarına göre geliştirilip üretilmektedir. Her motor tipi için KS Kolbenschmidt alaşım programından en uygun olan alaşım ve amaca en uygun olan piston yapısı kullanılır.

Motorservice, pistonları her zaman piston segmanları, piston pimleri ve bunlara ait pim emniyet halkaları ile komple şekilde teslim eder.

Soğutma kanallı, pim yuvalı ve segman taşıyıcılı dizel piston

Dövülmüş çelik üst parçalı ve alüminyum şaftlı mafsallı piston

Ağırlık optimizasyonlu segman taşıyıcılı LiteKS® tasarımlı benzinli motor pistonu

Farklı tiplerde pistonlar

Dökme demirden dökme segman taşıyıcılar, bu dizel pistonlarda birinci segman kanalının çalışma ömrünü bir kat uzatır. Kolbenschmidt, alfin segman taşıyıcı bağlantılarını geliştirme alanında liderdir.

Sert anotlaştırılmış segman kanalları, benzinli motorlarda kullanılan pistonlarda aşınmayı ve mikro kaynakları önler.

Lazerle sertleştirilmiş kanallar, çelik pistonlarda optimum bir aşınma dayanıklılığı ve uzun bir çalışma ömrü sağlar.

KS Kolbenschmidt pistonlarının piston şaftında özel LofriKS®, NanofriKS® veya grafit kaplamalar bulunur. Bunlar motor içerisindeki sürtünmeyi azaltır ve iyi acil çalışma özellikleri sağlar. LofriKS® kaplamalar akustik nedenlerle de kullanılmaktadır. Kullanımları sayesinde piston devrilme sesi en aza indirgenir. NanofriKS®, kendisini kanıtlamış LofriKS® kaplamasından geliştirilen bir üründür ve ek olarak, kaplamanın aşınma dayanıklılığını ve çalışma ömrünü artırmak için titanyum oksit nano partiküller içerir.

Demir kaplamalı piston şaftları (Ferrocoat®), alüminyum silisyum silindir yüzeylerinde (Alusil®) kullanıldıklarında güvenli bir işletme sağlarlar.

Özel piston pimi deliği biçimleri (Hi-SpeKS®) pim yatağının dinamik yük kapasitesini arttırarak pistonların çalışma ömrünü uzatır.

Pistondaki teknik terimler ve isimler

1 Oyuk çapı
2 Piston tabanı
3 Oyuk
4 Taban kenarı
5 Ateş segman seti (taban segman seti)
6 Kompresyon segmanı yuvası
7 Segman seti
8 Yuva tabanı
9 Geri alınmış segman seti
10 Yuva kanadı
11 Yağ sıyırma segmanı yuvası
12 Yağ geri akış deliği
13 Piston pimi göbeği
14 Yuva mesafesi emniyeti
15 Emniyet segmanı yuvası
16 Yuva mesafesi
17 Referans yuvası
18 Şaft alt kenarı
19 Piston pimi deliğine karşı piston çapı 90°
20 Piston pimi deliği
21 Oyuk derinliği
22 Şaft kısmı
23 Segman kısmı
24 Piston kompresyon yüksekliği
25 Piston uzunluğu
26 Yağ soğutma kanalı
27 Segman taşıyıcı
28 Pim yuvası
29 Ölçüm penceresi çapı
30 Zemin yükseltmesi

Üst ölü noktada boşluk ölçüsü ve piston konumu

Boşluk ölçüsü

Boşluk ölçüsü (B), üst ölü noktada pistonun silindir bloğunun sızdırmazlık yüzeyine göre çıkıntısı veya artan kısmıdır. Silindir kafası contasının kalınlığı ve silindir kafasında olası çukur, ölçüme dahil edilir. Bu ölçü, ""kurşun ölçüsü"" olarak da bilinir."

Farklı motor tiplerinde üst ölü noktada pistonun çıkıntı veya çukur ölçüsü.

C ölçüsü, üst ölü noktada pistonun silindir bloğu sızdırmazlık yüzeyine göre çıkıntı (+ ile işaretlenmiştir) veya çukur (- ile işaretlenmiştir) ölçüsüdür. Silindir kafasının geometrik şekillerinin conta kalınlığı dikkate alınmaz.


Islak silindir gömlekli motorlarda da pistonun silindir bloğu yüzeyine göre çıkıntısı veya artık kısmı ölçülür. Silindir gömleğinin çıkıntısı veya mevcut olan bir ateş kenarı dikkate alınmaz.

Kanatlı silindirlerde C ölçüsü, piston tabanı ve silindir kafasının kanatlı silindirdeki yerleştirme yüzeyi arasındaki mesafedir.

Piston fazlalık değerini ayarlamak için standart pistonların yanı sıra kompresyon yüksekliği azaltılmış pistonlar da teslim edilebilir.

Pistonlarda, piston fazlalık değerinin ayarlanması için zemin tornalanmamalıdır.