Silindir gömlekleri

Etkileşimli kayan parçalarla ilgili yani, pistonlar, piston segmanları ve silindir gömlekleri gibi, onlarca yılı kapsayan tecrübemiz sayesinde, orijinal KS Kolbenschmidt silindir gömlekleri yıpranma, çalışma ömrü ve ısı yayımı anlamında optimum çözüm sunar ve ideal olarak adapte edilmiştir.

Ürün aralığımız, ister santrifüjlü döküm olsun, ister bitmemiş yada bitmiş olsun, özel motor tipleri ile uyumlu olacak şekilde, tüm güncel üreticilerin motorları için kuru veya ıslak silindir gömleklerini kapsamaktadır.

Dilimli silindir

Kompresör silindiri

İşlenmemiş silindir gömlekleri

Modeller

Ateş segmanlı silindir gömleği

Ateş segmanları, silindir gömleklerinin üst ucunda dikdörtgen bir boşluk içerisindedir. Ateş segmanı, montaj esnasında öngörülen boşluğa gevşek bir şekilde yerleştirilir ve daha sonra silindir kafası tarafından doğru konumda tutulur.
Ateş segmanı veya kurum sıyırma segmanı, pistonun ateş segman setinde katı bir kurumun oluşmasını önler. Bu, silindir deliğinin çapına kıyasla daha küçük bir ateş segmanı iç çapı ile sağlanır.
Piston, üst ölü noktadan geçtiğinde, ateş segmanı pistondan istenmeyen kurum tortularını sıyırır veya ateş segman setinde tortuların oluşmasını önler.

Dikkat:

Piston, bir ateş segmanının kullanılması için uyarlanmıştır. Ateş segman setinin çapı, alışılagelmiş yapı tipine sahip benzer pistonlara kıyasla daha küçüktür. Sadece piston değiştirildiğinde, pistonun ateş segmanlı silindir gömleklerinin kullanımı için uygun olduğundan emin olunmalıdır.

Serbest dönüşlü silindir gömleği

Serbest dönüşlü silindir gömleklerinin üst silindir bölümündeki çapları daha büyüktür.
Daha büyük çap sayesinde bu bölümde daha kalın bir kurum oluşabilir ve böylece pistonun ateş segman setinde tortu oluşumu önlenir. Kurum, aşındırıcı özelliklere sahiptir.

Dikkat:

Serbest dönüşlü silindir gömleklerinde pistonun birinci kompresyon segmanının serbest dönüş bölgesine girmemesine dikkat edilmelidir. Bu nedenle silindir gömleklerinde sadece pistondaki ateş segman seti yüksekliği, serbest dönüş yüksekliğinden daha fazla olan pistonlar kullanılabilir. Aksi takdirde pistonda ve silindir gömleğinde hasarlar meydana gelebilir!