Ürün programı

Ürün odak noktasında – Avantajlar

  • Yanmalı motorlarda silindir kapağı, pistonun üzerinde yanma odasının sonunu oluşturur.
  • Silindir kapağı, gaz değişiminin mekanik kontrolü için temel parçaları içerir, örneğin
    • Emme ve egzoz kanalları
    • Valfler ve aksesuarlar
    • Anahtarlama kolu, kam izleyicisi veya supap iteceği.
  • Silindir kapağı, motorun zorlu üretim yöntemleri gerektiren daha karmaşık parçalarından biridir. Silindir kapağı, belirtilen parçaları tutmanın yanı sıra aşağıdaki görevleri yerine getirir:
    • Yanma odasını izole etme
    • Yanma kuvvetlerini dengeleme
    • Valf düzeninin hareketli parçalarını besleme
    • Su soğutmalı motorlarda soğutma suyu kanalları ve soğutma sıvısı üzerinden veya hava soğutmalı motorlarda geniş yüzeyli soğutma ızgaraları (fan) üzerinden ısı giderme.
  • Silindirde yanma işlemi, silindir kapağı üzerinde büyük bir kuvvet uygular. Bu nedenle silindir kapağı cıvatalarının sıkma torklarına ve sıkma sırasına mutlaka uyulmalıdır.
  • Motorservice, silindir kapaklarına yönelik geniş bir ürün yelpazesi sunar.

Modeller

Binek otomobil silindir kapakları

  • Motor tipine göre gri döküm veya alüminyum modelde mevcuttur.
  • İhtiyaca uygun ve rahat onarılır şekilde ya çıplak kapak (yuva segmanları ve supap kılavuzlarıyla donanmış) olarak, ya monte edilmiş valfler ve valf yaylarıyla silindir kapağı olarak, ya da valfler ve kam milleriyle komple kafa olarak satın alınabilirler.

Tekli silindir kapakları

  • Tekli silindir kapakları, birçok ticari araç motorunda kullanılır.
  • Motor yapı türüne bağlı olarak su soğutmalı gri (pik) döküm silindir kapakları veya hava soğutmalı alüminyum silindir kapakları kullanılır.
  • Bunların sağladığı avantaj, hasar durumunda tek tek değiştirilebilmesidir.

Çoklu kapaklar

Çoklu kapaklar temel olarak binek otomobillerde kullanılır, ancak ticari araç motorlarında da kullanılır. Çoklu silindir kapaklı V tipi motorlarda, her bir silindir sırası için birer silindir kapağı mevcuttur. Çoklu kapaklı motorlarda kam milleri çoğu zaman silindir kapağında bulunur. Çoklu kapaklı motorlar, yapı bakımından her zaman su soğutmalıdır.

Su soğutmalı silindir kapakları

Birkaç istisna dışında modern motorlar su soğutmalıdır. Normalde soğutma sıvısı olarak su ve bir antifriz veya korozyon koruma maddesinden oluşan bir karışım kullanılır.

Avantajlar:

  • Soğutma sıvısı, daha büyük ısı miktarları alabilir ve tahliye edebilir.
  • Silindirler ve silindir kapağı arasında soğutma kanalları üzerinden daha verimli bir motor içi soğutma gerçekleştirilebilir.

    Hava soğutmalı silindir kapakları

    Hava doğrudan motorun üzerine üflenir. Isı veren yüzeyi büyütmek için hava soğutmalı motorların silindirlerinde ve silindir kapaklarında soğutma ızgaraları bulunur.

    Avantajlar:

    • Daha basit ve daha uygun maliyetli yapı şekli
    • Güvenilir işletim
    • Daha düşük ağırlık
    • Soğutma sıvısı düşük dış sıcaklıklarda donmaz

    Sabit kısma valfleri

    5,5 tondan itibaren tüm otobüslerde ve 9 tondan itibaren tüm ticari araçlarda bir daimi fren mevcut olmalıdır. Sabit kısma veya dekompresyon freninde kompresyon strokunun sonunda ilave bir valf açılır. Sıkıştırılacak olan gazlar, özel bir bölmeye çekilir ve ardından tekrar yanma odasına veya doğrudan egzoz borusuna aktarılır. Böylece çalışma strokunda krank mili üzerine yeni bir basınç uygulanmaz ve yeni tahrik kuvveti oluşmaz. Valf, pnömatik veya hidrolik olarak devreye sokulur. Sabit kısma valfi ile bir litre silindir hacmi başına 14–20 kW fren gücü elde edilir.