Ürün programı

Ürün odak noktasında – Avantajlar

Soğutma devresi

Bir motorun silindirlerinde yanma esnasında yüksek sıcaklıklar oluşur.
Bu sıcaklıklar motora hasar vereceğinden, motor soğutulmalıdır.
Bu esnada soğutma sıvısı, motor bloğundan ve silindir kapağından ısıyı alır ve radyatör üzerinden ortam havasına iletir.

Soğutma sıvısını taşımak için bir pompa gereklidir.
"Soğutucu pompası" adı da verilen bu su pompası, soğutma sıvısını kapalı bir devrede devridaim eder. Mekanik su pompaları, konstrüksiyona bağlı olarak motorun dışında kendi pompa gövdelerinin içine takılıdır veya flanşla doğrudan motor gövdesine bağlanmıştır. Bunlar genelde doğrudan motor tarafından tahrik edilir.

Soğutma sıvısı olarak su, glikol ve çeşitli katkı maddelerinden oluşan bir karışım kullanılır.

Termostat, soğutma sıvısının sıcaklığına bağlı olarak soğutma devresini ayarlar.
Motor soğuk olduğunda, termostat kapalı kalır, böylece küçük bir soğutma devresinde işletme sıcaklığına mümkün olduğunca hızlı ulaşılır.
Termostat ancak belirli bir sıcaklıktan itibaren radyatör üzerinden büyük soğutma devresini devreye sokar.

1 Soğutucu ağı
2 Radyatör
3 Su pompası
4 Termostat
5 Sıcaklık algılayıcısı
6 Soğutma suyu mantosu
7 Isıtıcı ayar valfi
8 Isı eşanjörü
9 Su deposu
10 Radyatör fanı
11 Hortum
  • Su pompaları, bir motor ömrü süresince kısmen bir kaç kez değiştirilmesi gereken tipik aşınma parçalarıdır.
  • Motorun rektifiye edilmesi esnasında işletim güvenliği nedenlerinden dolayı su pompası her zaman değiştirilmelidir.
  • Su pompasının hatalı çalışması durumunda motor aşırı ısınır ve ciddi motor hasarları meydana gelebilir.
  • Su pompaları, dıştan motor bloğuna takılmıştır. Su pompası, motorun kendisi açılmadan değiştirilebilir.

Modeller

1 Kayış kasnağı
2 Sızıntı deliği
3 Keçe
4 Kanatlı çark
5 Pompa gövdesi
6 Yatak
7 Yatak mili

  • Su pompaları açık veya kapalı olabilir. Açık pompalarda motorda bir flanş bağlantı yüzeyi bulunmaktadır. Bu yüzeye pompa sabitlenir ve bir conta segmanı veya düz conta aracılığıyla sızdırmaz hale getirilir. Pompa gövdesinin karşı parçası, motorun bir parçasıdır. Buna kıyasla kapalı pompalar, bir tam yapı grubu oluşturmazlar.
  • Mekanik su pompalarında çeşitli türlerde kapalı ve açık pompa dişlileri kullanılmaktadır. Pompa dişlileri, en modern hesaplama yöntemlerini ve akış simülasyon araçlarını kullanarak, hidrolik talepler, pompanın etkinlik faktörü ve geometri açısından üretim işlemini dikkate alarak optimize edilmektedir.
  • Gövde, alüminyum veya gri (pik) dökümden imal edilmiştir. Pompa gövdesine pompa tipine bağlı olarak örneğin hortumlar için tutucular, termostatlar, tapalar vs. gibi çeşitli montaj elemanları takılır.
  • Keçe, gövde ve yatak mili arasındaki sızdırmazlığı sağlamaktan sorumludur. Keçenin kalitesi, su pompasının çalışma ömrünü önemli ölçüde etkiler.
  • Sızıntı deliği, yağlama ve izole etme için keçeden geçen az miktarda soğutma sıvısının tahliye edilmesini sağlar.

Açık pompa

Kapalı pompa

Tahrik türü

  • Motorda montaj yerine bağlı olarak su pompaları v-kayışları, oluklu V kayışları veya dişli çarklar üzerinden tahrik edilir. Bu, kam mili kumandasının dişli kayışı üzerinden veya krank milinin V-kayışı ya da oluklu V kayışı üzerinden gerçekleştirilir.
  • Ticari araçlar için mekanik su pompaları, v-kayışı, oluklu V kayışı veya dişli çarklar üzerinden krank mili tarafından tahrik edilir.
  • Kayış kasnağı pompanın bir parçası değilse, tahrik milinin flanşına vidalanmalıdır.

Kasnaksız pompa