Supap Bagaları

Alüminyum silindir kapaklarının kullanılmaya başlanması bagaların önemini büyük ölçüde artırmıştır. Silindir kapağı supaplarla birlikte yanma odasının sızdırmazlığını sağlamaktadır. Bagalar supapların silindir kapağına çarpmasını ve silindir kapağı kazımasını engellemektedir. Bagalar, yanma odası ısısının supapa aktarılan kısmını absorbe etmektedir.

Bagalar absorbe ettikleri bu ısıyı silindir kapağa iletmektedir. Maruz kaldıkları farklı koşulları karşılayabilmesi için bagaların malzeme seçiminin en uygun kombinasyonu bulunmalıdır. Yalnızca motordaki çalışma koşulları değil rektifiyecinin malzemeyle çalışabilmesi koşulları da hesaba katılmalıdır.

Malzeme

Tanınmış motor üreticileri tarafından imal edilen yeni nesil motorlarda sinterlenmiş malzemeden yapılmış bagalar kullanılmaktadır. Yanma odasında bagalarda aşırı hararetten ve mekanik etkenlerden dolayı oluşan birim şekil değişimleri ancak uygun döküm preslerinde üretilen malzemelerle telafi edilebilir. Kolbenschmidt bu nedenden dolayı sinterlenmiş malzemeler üretmektedir. Bu noktada baga malzemesi olarak iki farklı malzeme kombinasyonunun kullanılması gelecekteki motorlarda daha çok yaygınlaşacaktır.

Sinterlenmiş Metal Bagalar

HM Serisi Yarı Bitmiş

(yüksek işlenebilirlik için)
Bu malzeme kombinasyonu malzemenin kusursuz işlenebilme kabiliyeti ile karakterize edilebilir. Sinterlenmiş HM baga çelik alaşıma giydirilmiş tungsten karbürden oluşmaktadır. Bu yöntem yüksek sertlik ve iyi işlenebilme gibi biraraya gelmesi olanaksız olan malzeme özelliklerini biraraya getirebilir. İlave olarak HM serisi iyi bir aşınma ve ısı direncine sahiptir. Bu özel işlenebilir malzeme doğal emişli motorlar ve turbo şarjlı motorlar için tasarlanmıştır.

HT Serisi Yarı Bitmiş

(yüksek Sıcaklık Dirençli)
Malzeme kombinasyonu yüksek sıcaklıklardaki aşınmaya karşı olan direnç ile karakterize edilir. Sinterlenmiş HT bagalar, özellikleri nedeniyle, tungsten karbürden yapılan takım çeliklerine yaklaşmaktadır. Sıkıca gömülü kayganlaştırıcı maddelerdeki yüksek miktar nedeniyle bu segmanlar yüksek performanslı, süper şarjlı ve ağır yük otto ve dizel motorlar için özellikle uygundur. Bu motorlardaki yüksek yüklenmeye rağmen valf yuvası segmanının valfe "mikro kaynaklanması" önlenmektedir. HT valf yuvası segmanının kullanım alanı özellikle ağır yük motorları kapsamaktadır. Martenzitik bir matriste iyi şekillendirilmiş özel karbürlerin yer aldığı yüksek alaşımlı bir malzemedir. CNG, LPG ve Flex Fuel gibi kuru yakıtlar için geliştirilmiştir.

HT+ Serie semi finished

(high temperature and high wear resistance - çok yüksek sıcaklık ve aşınma dayanıklılığı)
Bu malzeme kombinasyonu aşınmaya karşı çok yüksek derecede dayanıklıdır ve ayrıca aşırı yüksek sıcaklık değerlerinde de bu dayanıklılığını korur. HT+ valf yuvası segmanlarının materyal bileşimi, yüksek aşınma dayanıklılığına rağmen, kesim materyalinde orta derecede bir zorlanma ve kolaylaştırılmış bir işleme elde edilecek şekilde ayarlanmıştır. Volfram karbürden mamul seramik alet çeliği ile sıkıca gömülü kayganlaştırıcı maddelerdeki çok yüksek miktar kombinasyonu, özellikle LPG, CNG, propan gaz ve Flex Fuel gibi gaz uygulamalarında meydana gelen kuru yanmalar için uygundur. Örneğin yüksek performanslı otto ve dizel motorlar için bir kullanım da mümkündür. Ayrıca HT+ valf yuvası segmanı çok iyi bir ısı iletkenliği ile karakterize olup, bu motorların yüksek yüklenmelerine rağmen, valf yuvası segmanının valfe "mikro kaynaklanması" önlenmektedir.

Çelik Bagalar

G1 Serisi Bitmiş

(yüksek sıcaklık dirençli)
Krom ve molibden katkılı yüksek sıcaklıklı dökme demirden yapılmaktadır. G1 serisi oldukça geniş bir uygulama alanı için geliştirilmiştir ve temel olarak binek araçlarda kullanılmaktadır. Yapısındaki tavlanmış martenzit ve iyi şekillendirilmiş karbürle bu bagalar yoğun aşınmalar için mükemmel şekilde uyarlanmıştır. Bundan dolayı bu bagalar şekil değişimleri ve yüksek sıcaklıklar için yüksek dirençtedir.

G2 Serisi Bitmiş

(yüksek aşınma dirençli)
G2 serisi yüksek oranlarda molibden ve vanadyum katkılı yüksek aşınma dirençli dökme demir alaşımından yapılmaktadır. Bu malzeme kombinasyonu yüksek sıcaklıklardaki aşınma direnciyle bilinmektedir.

HMHTG1G2HT+

Yüksek İşlenebilmeYüksek Isı DirençliYüksek Isı Dirençli Yüksek Aşınma Dirençliçok yüksek sıcaklık ve aşınma dayanıklılığı
Yakıt tipi / Yanma          
petrol (kurşunsuz),
dizel
petrol (kurşunsuz),
dizel
petrol (kurşunsuz),
dizel
petrol (kurşunsuz),
Flex Fuel, dizel
Otto (kurşunsuz), Dizel, CNG, LPG, Propan gazı, Flex Fuel
Silindir
kafası
materyalleri       
Alüminyum,
dökme demir
Alüminyum,
dökme demir
Alüminyum,
dökme demir
Alüminyum,
dökme demir
Alüminyum,
dökme demir
Motorlar    
Düşükten normale kadar yüklenmeli düşük performanslı otto ve dizel motorlar Yüksek performanslı, süper şarjlı ve ağır yük otto ve dizel motorlar doğal emişli motorlar/ turbo şarjlı motorlar turbo şarjlı motorlar,
atmosfer basınçlı binekten ağır vasıtaya araç grubu
LPG, CNG, Propan gaz, Flex Fuel gibi gaz uygulamaları; yüksek performanslı otto ve dizel motorları

Dikkat:

İlgili motora çok yüksek yüklerin uygulanması gibi zorlu kullanım koşulları, dikkate alınmalı ve motor onarımını yapan kişinin sorumluluğundadır.

Motor parçaları spesifikasyonunun seçimi, motoru onaran kişi tarafından dikkatli bir şekilde kontrol edilmelidir.