Ürün programı

  • Binek otomobiller ve ticari araçlar için yağ pompaları
  • Geçme pompalar, flanşlı pompalar, dişli çarklı veya zincir tahrikli pompalar olarak
  • Doğrudan motor devir sayısına bağlı olan yağ pompaları
  • Yağlama yağının ihtiyaca uygun bir şekilde sevk edilmesi için elektrohidrolik olarak kademesiz ayarlanabilir değişken yağ pompaları
  • Yağ emme pompaları (örn. silindir kapağından yağ emmek için)
  • Yağ/vakum tandem pompaları

Ürün odak noktasında – Avantajlar

Yağ pompaları, yağı yağ karterinden alarak yağ filtresinden ve yağ soğutucusundan geçirerek motordaki yağlanacak noktalara sevk eder.

Motor yağlama sisteminin görevi, motor parçalarına yeterli miktarda yağlama yağı beslemektir. Yağın çok sayıda görev üstlendiği kapalı bir sistemdir.

  • Tüm kayar parçaları yağlama
  • Motor parçalarını yağlama – Aşırı ısınma koruması
  • Tortuları, yanma artıklarını ve aşınmayı ortadan kaldırma
  • Korozyon koruması
  • Ses ve titreşimleri sönümleme
  • Çok hassas izolasyon (örn. piston segmanları)
  • Kuvvet aktarımı
1 Drenaj
2 Besleme
3 Silindir sırası 1
4 Yağ tutma valfleri
5 Enjeksiyon memesi valfi
6 Silindir sırası 2
7 Krank mili yatağı ve kol yatak
8 Zincir gerdirici
9 Diferansiyel mili
10 Yağ basıncı ayar valfi
11 Yağ pompası
12 Yağ basıncı emniyet valfi
13 Yağ soğutucusu (su soğutmalı)
14 Yağ filtresi muhafazası
15 Baypas valfi
16 Filtre elemanı
17 Çekvalf

Yağ pompası, soğutmanın ve yağlamanın yeterli olması için yağ hacminin tamamını dakikada 4 *6 kere motora pompalamalıdır. Ayrıca, yağlama yerleri bir soğuk çalıştırmanın ardından en kısa sürede temiz yağ ile beslenecek ve besleme miktarının düşük devir sayılarında da yeterli olacak şekilde tasarlanmış olmalıdır.

Hidrolik valf kumandaları veya alüminyumdan hafif metal motor blokları olsun, modern motorların yağ ve yağlama maddesi ihtiyacı daha yüksektir. Aynı zamanda CO2 emisyonlarını mümkün olduğu kadar düşük bir seviyede tutmak için pompanın enerji tüketimi radikal bir şekilde sınırlanmalıdır.

Hidrolik valf boşluğu ve kam mili dengelemesi, piston soğutması vb. gibi kısmen yeni olan yağ hidroliği görevleri nedeniyle modern motorlarda, özellikle alt devir sayısı aralığında normalden büyük yağ hacmi akımları gereklidir. Bu, geleneksel, regüle edilmeyen pompalarda, bu pompaların doğrudan motor devir sayısına bağlı olması nedeniyle, yüksek devir sayısı aralıklarında ciddi kayıplara neden olur. Mekanik veya elektrikli bir şekilde regüle edilen yağ pompaları, ihtiyaca uygun, devir sayısından bağımsız bir besleme miktarının kullanılmasını sağlayarak etki derecesini iyileştirirler.

Uzun çalışma ömrü ve yüksek etki derecesi, yağ pompalarımız için kriterlerdir.

  • Yağ pompaları kural olarak komple değiştirilmektedir. Yağ pompası için bir rektifiye öngörülmemiştir.
  • Yağ pompalarının çalışma ömrü uzundur ancak bakım hataları, yağ kalitesinin yetersiz olması, yağda seyrelme, kirlenme veya motorda hasar oluşması nedeniyle bu süre kısalabilir. Bu durumda, yağ pompasının zamanından önce değiştirilmesi gerekebilir.

Modeller

Yapı türleri ve pompa modelleri

  • Ticari araç motorlarındaki yağ pompaları genelde dişli çarklı veya zincir tahrikli pompalardır. Bu pompalar, dolaylı olarak krank tahriki tarafından tahrik edilir.
  • Dişli çarklı veya geçme tahrikli yağ pompaları, yapı türü nedeniyle zincir tahrikli yağ pompalarından daha kolay değiştirilebilir.
  • Rotor pompaları, yapı prensibi nedeniyle yüksek basınçlar altında yüksek besleme güçleri oluşturabilir.
  • Orak tipi yağ pompalarının sağladığı avantaj, özellikle düşük devir sayılarında olan yüksek besleme gücüdür.

  • Bir yağ pompasının tahrik işlemi; dış dişli tertibatı, krank mili ile doğrudan tahrik için iç dişli tertibatı veya yardımcı tahrikler aracılığıyla gerçekleştirilebilir.
  • Modern binek otomobillerinde ve kamyonlarda yağ akımını ihtiyaca uygun şekilde sevk eden ve yakıt tasarrufunda bulunan kontrollü yağ pompaları kullanılmaktadır.